managementul relatiilor mass media.pdfmanagementul relatiilor mass media.pdf

Obiectivul  general al cursului vizează obţinerea cunoştinţelor necesare abordării profesioniste a domeniului mass media şi a comunicării din perspectiva celor care reprezintă liantul dintre emiţătorul mesajului sau dintre eveniment şi receptorul final, respectiv consumatorul de presă, publicul larg sau specializat.

Obiectivele specifice ale cursului sunt legate de însuşirea deprinderilor specifice necesare unui manager de presă, unui conducător/ coordonator de redacţie, unui simplu reporter sau unui purtător de cuvânt pentru care cunoaşterea modului de organizare şi management al unei instituţii de presă este o condiţie esenţială a desfăşurării cu succes activităţii de comunicare şi relaţii publice.

La finalul cursului, studenţii vor avea cunoştinţele de bază necesare pentru începerea unei activităţi în domeniu, cursul având şi o parte practică şi una teoretică.

Temele cursului vor fi abordate pornind de la nivelul general, abstract (prezentarea unor noţiuni generale, teoretice de management), pentru a ajunge la un nivel particular (precum cel al regulilor concrete de redactare a materialelor de presă şi organizare a instituţiilor media).

Temele mari care vor fi abordate în cadrul cursului sunt structurate în modul următor:

1. Noţiuni generale de management 

2. Comunicare de masăInstituţii media (specific, organizare, decizie, fluxul informaţiei)

3. Tipurile materialelor de presă (în funcţie de tip şi de instituţie)

4. Reguli de redactare a materialelor de presă (mod de alcătuire, limbaj)

5. Noţiuni de etică profesională. Libertatea presei. Drepturi şi obligaţii ale ziaristului

6. Manipularea informaţională şi structurile mediatice

7. Ziarul - un proiect comunicaţional (realitate, context, mesaj)