Obiectivele
principale includ: dezvoltarea competentelor comunicative si a strategiilor de
informare in limba engleza, necesare atat studentilor cat si viitorilor
specialisti prin utilizarea vocabularului specializat si a structurilor gramaticale specifice textelor de
specialitate, deprinderea si utilizarea strategiilor de lectura academica,
abordarea diverselor genuri ale scrisului academic – raport de studiu, articol
stiintific, eseu descriptiv si argumentativ, sondaj si chestionar, rezumat,
etc.
În baza asimilării noţiunilor incluse în acest
curs, studenţii vor dobândi următoarele competenţe specifice: C1
1 Cunoaşterea şi înţelegerea contextelor şi rolurilor socioculturale, a
convenţiilor de comunicare orală şi scrisă în limba străină în termeni de
receptare (citit/ascultat), producere (scris/oral) şi strategii lingvistice. C1 2 Cunoaşterea şi înţelegerea contextelor şi
rolurilor, conceptelor, metodelor şi a discursului/limbajului specific
diverselor situaţii de comunicare profesională în mediul academic de limba străină, cu accent pe situaţia retorică,
formele de comunicare scrisă şi orală, etapele procesului de scriere, produsele
scrisului academic din aria ştiinţelor sociale/exacte/umaniste, deontologia
profesională . C2 1 Interpretarea relaţiei dintre
mesajul oral sau scris şi contextul său, identificarea tehnicilor argumentative
şi de construcţie a mesajului de tip stiintific în limba străină, cu precădere
în situaţii de comunicare academică
şi profesională. C2 2 Utilizarea cunoştinţelor de bază
pentru explicarea şi interpretarea diverselor modalităţi de comunicare scrisă în aria ştiinţelor sociale/exacte/umaniste
(manuale, articole de specialitate, comunicări ştiinţifice, rapoarte de
cercetare, prefeţe şi introduceri la cărţi de specialitate, recenzii de carte
de specialitate - suport scris şi electronic), a convenţiilor ce guvernează
redactarea acestor texte. C3 1 Transferul
conceptelor/principiilor/metodelor învăţate în activităţi ghidate de receptare
a textului scris (lectură critică) şi de producere (redactare) vizând etapele
procesului de scriere (planificarea, redactarea pe ciornă, revizuirea şi forma
finală), prezentarea şi dezvoltarea ideilor, structura textului (globală şi locală), strategiile de dezvoltare a
vocabularului de specialitate, comunicarea verbală eficientă (stilul),
construirea argumentaţiei la standardele specifice ale limbii străine utilizate
pentru studiu şi comunicare în mediul
academic, aplicarea tehnicilor de evitare a plagiatului (citatul, rezumatul, parafrazarea). C3 2 Organizarea de dezbateri,
realizarea de proiecte indiviuale şi de grup pe teme din domeniul de specializare.
C4 1 Receptarea critică si producerea de mesaje orale sau scrise
specifice comunicării ştiinţifice la nivel universitar (prezentări de proiecte,
referate, recenzii, comunicări, lucrări de licenţă etc.) în limba modernă.
C5 Elaborarea unor lucrări
scrise şi prezentări orale originale în limba străină care să utilizeze
principiile şi tehnicile de redactare consacrate în mediul academic, cu
accent pe genurile predilecte din aria de specializare: eseul (descriptiv,
comparativ, argumentativ etc), raportul de cercetare, articolul ştiinţific,
recenzia/prezentarea de carte, bibliografia adnotată, prezentarea la conferinţe
etc. Aceste produse vor fi elaborate pe
baza lucrărilor curente ale studenţilor în domeniul de specializare.
- Course creator: Mudure- Iacob Ioana