Abordările actuale din domeniul comunicării, marketingului sau publicității insistă asupra acordării unei importanțe deosebite consumatorului. În cadrul cursului Consumatorul și comportamentul de consumvom încerca să înțelegem modul și motivele din spatele alegerilor pe care le face consumatorul. Fiind noi toți consumatori, intuiția despre propriul nostru comportament și despre cel al altora poate fi uneori distorsionată. Astfel, deși sunt foarte multe variabile care pot defini un comportament, teoriile existente în domeniul marketingului, psihologiei sau științelor comportamentale ne vor ajuta. Acest curs se împarte în două mari părți. În prima parte, ne vom familiariza cu aspecte specifice consumatorului, ca entitate centrală a procesului de comunicare. Pornind de la consumator, în cea de a doua parte, vom discuta strategii de persuadare, respectiv factori externi care pot influența procesul de luare al deciziilor. Obiectivele cursului sunt următoarele: discutarea cercetărilor și teoriilor în domeniul comportamentului consumatorului, aplicarea de instrumente specifice pentru analiza comportamentului consumatorului, îmbunătățirea abilității de a descoperi insight-uri noi în ceea ce privește consumatorul.