Cursul de Metode de cercetare in stiintele sociale este unul dintre cursurile de baza necesare fundamentarii si intelegerii modului in care putem studia realitatea sociala.
Cursul presupune o trecere in revista a principalelor metode si tehnici folosite in cercetare, repectiv, discutii despre ancheta sociologica si sondajul de opinie, metoda observatiei, a interviului individual si de grup, a analizei de continut si a experimentului etc.
Cursul este tinut de catre Prof.Univ. Dr. Ioan Hosu (hosu@fspac.ro), iar pentru interactiunea online discutati cu Lect.Univ. Dr. Lorina Culic (culic@fspac.ro)
Obiectivele disciplinei- Capacitatea de descriere a tipurilor diferite de audiență / public implicate în comunicare
- Capacitatea de a formula ipoteze de cercetare, de a identifica și utiliza indicatori relevanţi pentru verificarea acestora și evaluarea rezultatelor campaniilor din domeniu comparativ cu așteptările publicului / audienței
- Crearea unei baze de date statistice privind nevoile, interesele, obișnuințele, preocupările și așteptările unui segment țintă din public/audiență
- Prezentarea rezultatelor unei investigații asupra publicului/audienței într-un format standard de comunicare: prezentarea de grafice și tabele care să cuprindă indicatori statistici
Cursul presupune o trecere in revista a principalelor metode si tehnici folosite in cercetare, repectiv, discutii despre ancheta sociologica si sondajul de opinie, metoda observatiei, a interviului individual si de grup, a analizei de continut si a experimentului etc.
- Capacitatea de descriere a tipurilor diferite de audiență / public implicate în comunicare
- Capacitatea de a formula ipoteze de cercetare, de a identifica și utiliza indicatori relevanţi pentru verificarea acestora și evaluarea rezultatelor campaniilor din domeniu comparativ cu așteptările publicului / audienței
- Crearea unei baze de date statistice privind nevoile, interesele, obișnuințele, preocupările și așteptările unui segment țintă din public/audiență
- Prezentarea rezultatelor unei investigații asupra publicului/audienței într-un format standard de comunicare: prezentarea de grafice și tabele care să cuprindă indicatori statistici
- Course creator: Lorina Culic