Pe parcusul acestui curs, masteranzii trebuie să înţeleagă care sunt părţile acţiunii planificate: analiza şi sinteza, planificarea propriu-zisă, punerea în practică a strategiilor şicontrol succesului. Cursul oferă o prezentare amplă a ceea ce înseamă comunicarea intrasistemică (comunicare din interiorul organizaţiei), comunicarea intersistemică (comunicarea externă - cu mediul extern organizaţiei - sistemele învecinate şi cele dependente) şi comunicarea cu mediile de informare în masă (comunicarea cu mass-media). Aceste trei tipuri de comunicare sunt extrem de importante în munca de PR şi orice viitor consilier PR trebuie să cunoască instrumentele specifice fiecărui tip de comunicare. O atenţie sporită trebuie acordată comunicării cu mass-media şi redactării materialelor pentru presă.
Totodată masteranzii se vor familiariza, respectiv vor aprofunda cunoştinţele cu privire la conferinţa de presă, una dintre principalele modalităţi prin care se realizează imaginea unui sistem. Cursul oferă o prezentare amplă a unor amănunte extrem de importante în realizarea unei conferinţe de presă. O atenţie sporită trebuie acordată jurnaliştilor care sunt invitaţi. Pentru o bună organizare şi desfăşurare a evenimentelor, consilierul PR va trebui să gândească ca un jurnalist. În curs sunt prezentate materialele necesare unei bune desfăşurări a conferinţei de presă: un plan (cuprinde tema, data şi locul desfăşurării, cine vor fi participanţii şi invitaţii, planificarea acţiunilor pe zile, dar şi desfăşurarea principalelor momente din timpul acelei zile), mapa de presă, Catalogul Întrebare-Răspuns. Alături de conferinţa de presă vor mai fi prezentate şi alte instrumente prin care un consilier PR poate crea imagine unui sistem. În finalul cursului sunt prezentate aspecte legate de Corporate Identity (identitatea corporativă), un concept extrem de vehiculat în Relaţiile Publice, dar şi în Advertising.
- Course creator: Calin Rus