Cursul Introducere in stiinte sociale: Sociologia comunicării propune o abordare actualizată asupra  fenomenul comunicațional făcând referire la următoarele aspecte: Societatea comunicarii. Spatiile si timpul comunicarii; Nivelul simbolic al comunicarii: construirea sensului lumii sociale in reteaua de comunicare. Reprezentare și realitate la nivel perceptiv, imaginar, intelectual in cadrul grupurilor; Identitate personala si sociala, memorie personala si colectiva in comunicarea mediatica;  Comunicarea mediatica – un spatiul al alteritatii. Prezenta celuilalt. Interactiunea cu celalalt; Prototipi si serii in tipologia consumatorului de media; Publicitatea – o forma de comunicare. Teoriile si modelele comunicarii, De la specialist in relatii publice la manager de continut on-line; Mesajul comunicarii: intre persuasiune si  propaganda, intre subliminal si constient; Efecte ale comunicarii: Stereotip, prejudecata si discriminarea. Distorsiunea informatiei in comunicarea prin relee; Comunicarea in e-politica si cetatenia activa:  Aditudini comunicationale sociale; Dramaturgia media. Cazul diaspora in era noilor tehnologii; Construirea scenariilor sociale. Autoconfirmarea profetiilor; Cyberspațiul: societate alternativă sau alternativă la societate. Cadre didactice: Claudia Chiorean


INTRODUCERE IN STIINTE SOCIALE  SOCIODINAMICA COMUNICARII.pdfINTRODUCERE IN STIINTE SOCIALE SOCIODINAMICA COMUNICARII.pdf

Cursul de Introducere în Administrație Publică își propune să familiarizeze studenții cu temele, conceptele și principiile elementare din sfera administrației publice.

Evoluțiile recente din domeniul economic, dar și din zona politică – prăbușirea blocului sovietic – și socială – creșterea standardului de viață – depun presiuni vizibile și puternice asupra sectorului public, asupra modului în care acesta operează și asupra misiunii sale. Cursul de față își propune să atingă aceste dimensiuni și să lanseze o serie de întrebări elementare: de ce există statul și care este rolul său? Este birocrația un lucru rău? Cum ar putea fi reformat sectorul public? Cu ce instrumente operează statul și cum arată procesul decizional în sectorul public?

Un alt obiectiv al cursului este de a familiariza studenții cu ceea ce înseamnă administrația publică din România din perspectiva structurii, a resursei umane și a principiilor care guvernează funcționarea administrației publice.

Nu în ultimul rând, cursul abordează problema corupției în administrația publică, a factorilor care generează corupția în sectorul public și a instrumentelor alternative pe care le avem la dispoziție în acest sens, un accent deosebit fiind acordat avertizării în interes public, transparenței decizionale și liberului acces la informații de interes public.

Obiectivele acestui curs sunt:

  • Familiarizarea studenților cu temele majore din domeniul administrației publice
  • Dezvoltarea gândirii critice și analitice
  • Dezvoltarea capacităţii de sinteză
  • Dezvoltarea capacității de asumare a riscului
  • Dezvoltarea abilităților de dezbatere și argumentare
  • Dobândirea unor abilităţi de a a scrie şi prezenta lucrări într-un mod academic/ştiinţific
  • Dezvoltarea capacității de a lucra în echipă
  • Dezvoltarea unei atitudini orientate spre performanță

Absolvenții acestui curs vor fi capabili să producă reportaje radio de calitate la standardele pieței mediatice contemporane exploatând la maxim atât tehnologia, cât și tehnicile de redactare specifice genului.

Cursul descrie traseul de concepere și realizare a unei publicații (ziar, revistă etc.) tipărite. Tipul de activități propuse pentru inițierea în producția unei publicații sunt foarte diverse, de la ideea de ziar, până la ieșirea ziarului din tipografie. Nu lipsesc identificarea unui format și conceperea unei structuri, elemente de punere în pagină și de accetuare, alegerea culorii, calibrarea și cotarea articolelor, tehnoredcatare, machetare și prelucrarea imaginilor.