Cursul își propune prezentarea în general a aspectelor legale privind starea civilă a persoanei fizice  și în special a procedurilor administrative de stare civilă. De asemenea, cursul realizează familiarizarea studenților cu noțiuni referitoare la determinarea identității persoanei și a statutului pe care acesta îl are, posesia de stat și factorii de ordin natural, acțiunile de stare civilă, actele de stare civilă și mențiunile de stare civilă, precum și proba stării civile, în vederea unei corecte utilizări a acestor noțiuni. Cursul contribuie la familiarizarea studenților cu realitățile teoretice și practice ale instituției care stă la baza societății și anume a familiei, în condițiile în care  noțiunile care privesc încheierea și desfacerea căsătoriei precum și celelalte instituții conexe sunt parte integrantă din pregătirea unui viitor funcționar public deoarece aceste elemente vor constitui instrumente de lucru în activitățile ce urmează a fi desfășurate după absolvirea facultății.

 

Obiectivul cursului de drept administrativ il reprezintă familiarizarea studenților  și însușirea de către aceștia a conceptelor de bază ale disciplinei, înțelegerea modului de organizare și funcționare a administrației publice, a principalelor instituții și formelor de activitate ale acesteia, respectiv a contenciosului administrativ ca remediu pentru salvgardarea drepturilor și intereselor legitime ale celor administrați.

   Cursul de drept administrativ presupune parcurgerea în concret a patru capitole, si anume: Instituții, Forme juridice de activitate ale administrației publice, Funcția si functionarul public și Contenciosul administrativ. In cadrul primului capitol studiat vor fi prezentate, în primul rand, conceptele și instituțiile cu care operaza dreptul administrativ(administrație publica, raport juridic administrativ, norme juridice de drept administrativ, control ierarhic, tutela admnistrativă, principii de drept administrativ, principii generale de organizare administrativa). De asemenea, în primul capitol sunt prezentate modul de organizare şi funcţionare a autorităţilor centrale și locale autonome ale administrației publice şi a relaţiilor ce se stabilesc între ele, a principiilor de organizare administrativă locală, fiind de asemenea discutate atributiile autoritatilor si procedurile de adoptare a actelor administrative de către aceste autorităţi. Ulterior, în cadrul cursului va fi prezentată analiza formelor juridice de activitate a autorităţilor administrative, ca instrumente prin care se realizază misiune administrației publice de organizare a aplicării în concret a legii, precum și de organizare a prestarii și de prestare în concret a serviciilor publice. Această parte a cursului se concentrează pe detalierea teoriei actului administrativ ca principală forma de activitate a autoritatilor administratiei publice, fiind luate în discuție definirea și clasificarea actului administrative, condițiile de valabilitate ale actelor administrative, modalitățile de intrare și de iesire din vigoare. În continuare, cursul dezbate problematica functiei publice si statutul functionarilor publici, ca resurse umane prin intermediul carora autoritatile publice isi realizeaza prerogativele, prezentând clasificarea functionarilor publici, activitățile acestora, cariera funcționarilor publici, drepturile și obligațiile acestora, respective modalitățile de modificare, suspendare și modificare a raportului de serviciu. Ultimul capitol prezintă problematica contenciosului administrativ sau a rezolvarii litigiilor care pot aparea intre administrație si administrați, ca modalitate de aparare la indemana acestora, find prezentate condițiile de admisibilitate ale acțiunii în contencios administrativ, condiția de admitere pe fond a acțiunii, aspecte procedurale.


Cursul își propune prezentarea în general a aspectelor legale privind starea civilă a persoanei fizice  și în special a procedurilor administrative de stare civilă. De asemenea, cursul realizează familiarizarea studenților cu noțiuni referitoare la determinarea identității persoanei și a statutului pe care acesta îl are, posesia de stat și factorii de ordin natural, acțiunile de stare civilă, actele de stare civilă și mențiunile de stare civilă, precum și proba stării civile, în vederea unei corecte utilizări a acestor noțiuni. Cursul contribuie la familiarizarea studenților cu realitățile teoretice și practice ale instituției care stă la baza societății şi anume a familiei, în condițiile în care  noţiunile care privesc încheierea și desfacerea căsătoriei precum şi celelalte instituţii conexe sunt parte integrantă din pregătirea unui viitor funcţionar public deoarece aceste elemente vor constitui instrumente de lucru în activităţile ce urmează a fi desfăşurate după absolvirea facultăţii.

Dr. administrativ ID 2021-2022 suport de curs Partea I Modulele I, II, III, IV.pdfDr. administrativ ID 2021-2022 suport de curs Partea I Modulele I, II, III, IV.pdf

Obiectivul cursului de drept administrativ il reprezintă familiarizarea studenților  și însușirea de către aceștia a conceptelor de bază ale disciplinei, înțelegerea modului de organizare și funcționare a administrației publice, a principalelor instituții și formelor de activitate ale acesteia, respectiv a contenciosului administrativ ca remediu pentru salvgardarea drepturilor și intereselor legitime ale celor administrați.

   Cursul de drept administrativ presupune parcurgerea în copncret a patru capitole, si anume: Instituții, Forme juridice de activitate ale administrației publice, Funcția si functionarul public și Contenciosul administrativ. In cadrul primului capitol studiat vor fi prezentate, în primul rand, conceptele și instituțiile cu care operaza dreptul administrativ(administrație publica, raport juridic administrativ, norme juridice de drept administrativ, control ierarhic, tutela admnistrativă, principii de drept administrativ, principii generale de organizare administrativa). De asemenea, în primul capitol sunt prezentate modul de organizare şi funcţionare a autorităţilor centrale și locale autonome ale administrației publice şi a relaţiilor ce se stabilesc între ele, a principiilor de organizare administrativă locală, fiind de asemenea discutate atributiile autoritatilor si procedurile de adoptare a actelor administrative de către aceste autorităţi. Ulterior, în cadrul cursului va fi prezentată analiza formelor juridice de activitate a autorităţilor administrative, ca instrumente prin care se realizază misiune administrației publice de organizare a aplicării în concret a legii, precum și de organizare a prestarii și de prestare în concret a serviciilor publice. Această parte a cursului se concentrează pe detalierea teoriei actului administrativ ca principală forma de activitate a autoritatilor administratiei publice, fiind luate în discuție definirea și clasificarea actului administrative, condițiile de valabilitate ale actelor administrative, modalitățile de intrare și de iesire din vigoare. În continuare, cursul dezbate problematica functiei publice si statutul functionarilor publici, ca resurse umane prin intermediul carora autoritatile publice isi realizeaza prerogativele, prezentând clasificarea functionarilor publici, activitățile acestora, cariera funcționarilor publici, drepturile și obligațiile acestora, respective modalitățile de modificare, suspendare și modificare a raportului de serviciu. Ultimul capitol prezintă problematica contenciosului administrativ sau a rezolvarii litigiilor care pot aparea intre administrație si administrați, ca modalitate de aparare la indemana acestora, find prezentate condițiile de admisibilitate ale acțiunii în contencios administrativ, condiția de admitere pe fond a acțiunii, aspecte procedurale.

 


Cursul are ca obiectiv principal facilitarea dobândirii de către studenţi a unor cunoştinţe detaliate despre teoria şi politica bugetară, dar și a conceptelor cheie și a principiilor legate de fiscalitate. Studenții vor dobândi abilități de analiză și elaborare a bugetelor.



Obiectivele disciplinei:

1. Obiectivul general

Să puna la dispozitia studenţilor o serie de tematici pentru a-i ajuta să asimileze principiile, conceptele și noțiunile din  domeniului organizării administrativ-teritoriale.

2. Obiectivele specifice

La sfârșitul cursului studenţii trebuie:

- să cunoască la un nivel adecvat noțiunile specifice domeniului;

- să își însușească modelele și politicile de organizare a teritoriului în România în diferite perioade istorice și să poată face comparații cu modele din alte țări;

- să conștientizeze efectele politicilor teritoriale în dezvoltarea economico-socială a României;

- să își  dezvolte  aptitudinile necesare pentru  găsirea  de  soluţii  pentru  corectarea unor disfuncționalități datorate organizării teritoriale;

- să dobîndească abilităţi de a scrie şi prezenta lucrări în manieră academică.

- să își cultive abilități de lucru în echipă

Cursul își propune prezentarea în general a aspectelor legale privind starea civilă a persoanei fizice  și în special a procedurilor administrative de stare civilă. De asemenea, cursul realizează familiarizarea studenților cu noțiuni referitoare la determinarea identității persoanei și a statutului pe care acesta îl are, posesia de stat și factorii de ordin natural, acțiunile de stare civilă, actele de stare civilă și mențiunile de stare civilă, precum și proba stării civile, în vederea unei corecte utilizări a acestor noțiuni. Cursul contribuie la familiarizarea studenților cu realităţile teoretice şi practice ale instituţiei care stă la baza societăţii şi anume a familiei, în condițiile în care  noţiunile care privesc încheierea și desfacerea căsătoriei precum şi celelalte instituţii conexe sunt parte integrantă din pregătirea unui viitor funcţionar public deoarece aceste elemente vor constitui instrumente de lucru în activităţile ce urmează a fi desfăşurate după absolvirea facultăţii.

CA_Proiectarea cercetarii SM.pdfCA_Proiectarea cercetarii SM.pdfFD_Proiectarea cercetarii._SM.pdfFD_Proiectarea cercetarii._SM.pdfSuport de curs - Proiectarea cercetarii.pdfSuport de curs - Proiectarea cercetarii.pdf

Intalnire 1 - 14 noiembrie - https://zoom.us/j/97818575607

Intalnire 2 - 12 decembrie - https://zoom.us/j/96524546716

Intalnire 3 - 9 ianuarie - https://zoom.us/j/94731129477


Adresa de email: zolde.andrea@fspac.ro

Realizarea unei lucrari de cercetare, cu parcurgerea tuturor etapelor:
1. Alegerea temei
2. Analiza literaturii de specialitate
3. Metodologia
4. Colectarea datelor
5. Analiza datelor si realizarea raportului de cercetare


Structura lucrarii:

I Parte teoretica
II Parte practica
- Minim 3 ipoteze
- Operationalizarea conceptelor
- Selectarea metodei de cercetare si construirea instrumentului de cercetare
- Aplicarea instrumentului de cercetare si colectarea datelor
- Analiza datelor colectate - Pe baza datelor colectate se precieaza daca ipotezele se confirma sau se infirma.
III Concluzii si recomandari

Cursul își propune prezentarea în general a aspectelor legale privind starea civilă a persoanei fizice  și în special a procedurilor administrative de stare civilă. De asemenea, cursul realizează familiarizarea studenților cu noțiuni referitoare la determinarea identității persoanei și a statutului pe care acesta îl are, posesia de stat și factorii de ordin natural, acțiunile de stare civilă, actele de stare civilă și mențiunile de stare civilă, precum și proba stării civile, în vederea unei corecte utilizări a acestor noțiuni. Cursul contribuie la familiarizarea studenților cu realităţile teoretice şi practice ale instituţiei care stă la baza societăţii şi anume a familiei, în condițiile în care  noţiunile care privesc încheierea și desfacerea căsătoriei precum şi celelalte instituţii conexe sunt parte integrantă din pregătirea unui viitor funcţionar public deoarece aceste elemente vor constitui instrumente de lucru în activităţile ce urmează a fi desfăşurate după absolvirea facultăţii.

suport de curs sectiunea descentralizare.pdfsuport de curs sectiunea descentralizare.pdf

Descrierea cursului

Obiectivul general al cursului este de a-i familiariza pe studenți cu diferite moduri în care relația centru-periferie poate fi structurată în cadrul unui sistem administrativ, insistând asupra factorilor care determină această alegere: tradiția administrativă dintr-o tară, factori externi precum integrarea în Uniunea Europeană, procesul mai larg de reformă. În prima parte a cursului (Modului 1) care se axează pe descentralizare sunt prezentate aspecte fundamentale care țin de organizarea și funcționarea administrației publice locale precum și relația acesteia cu administrația centrală. În cea de a doua parte a cursului (Modulul 2), accentul este pus pe dezvoltarea nivelului regional (descentralizat sau nu) și pe politica regională/de coeziune a Uniunii Europene.

Obiectivele specifice ale seminarului:

- discutarea fenomenului de rescalare a statului pe plan internațional; tendințe

- descrierea și analizarea procesului de restructurare administrativă (cu accent pe nivelul regional) în România

- prezentarea evoluției politicii de dezvoltare regională (de coeziune) la nivel european

- analizarea tendințelor în ceea ce privește politica de coeziune a UE pe termen mediu și lung

 


Cursul Guvernare electronică are drept scop familiarizarea studenților cu conceptele de bază și principiile după care se ghidează introducerea e-guvernării în administrația publică și schimbările determinate în organizarea și funcționarea instituțiilor guvernamentale, atât la nivel local, cât și central.

Studenții vor beneficia atât de o pregătire teoretică, cu scopul de a le oferi o înțelegere corectă a conceptelor fundamentale legate de guvernarea electronică, cât și de aplicarea acestor concepte în proiecte practice, care să faciliteze înțelegerea conceptelor și utilizarea lor în practică. De asemenea, vor fi discutate studii de caz, pentru a compara diferitele abordări și a înțelege dificultățile care pot apărea în cazul implementării diferitelor proiecte de guvernare electronică.

La finalul cursului studenţii vor fi capabili să:

  • Înţeleagă conceptele de bază din domeniul guvernării electronice
  • Utilizeze aceste concepte în situaţii reale din sectorul public
  • Utilizeze instrumente specifice analizei proiectelor de e-guvernare
  • Propună o soluție care să utilizeze noile tehnologii pentru o problemă legată de domeniul administrației publice