Prin cursul de  Metode şi tehnici de cercetare în ştiinţe sociale se urmărește explicarea utilităţii cercetării sociale în administraţia publică, o atenție deosebită fiind acordată încurajării gândirii riguroase, ştiinţifice în rândul studenților. 

Prin prezentarea elementelor de proiectare a cercetării, a principalelor metode de cercetare din științele sociale dar și a diferitelor modalități de prelucrare a datelor cu ajutorul programului SPSS se dorește acumularea unor cunoștințe cât mai vaste și abilități practice legate de cercetarea socială în administraţia publică.

Cursul de Metode şi tehnici de cercetare în ştiinţe sociale urmărește:

• Să explice utilitatea cercetării sociale în administraţia publică;

• Să încurajeze gândirea riguroasă, ştiinţifică;

• Să prezinte principalele metode de cercetare din ştiinţele sociale;

• Să prezinte câteva modalităţi de prelucrare simplă a datelor cu ajutorul programului SPSS;

• Fixarea cunoştinţelor şi stabilirea unor deprinderi necesare unui cercetător prin intermediul unei aplicaţii practice.


Adresa de email: zolde.andrea@fspac.ro



Cursul de Competențe Digitale pentru Extensia Bistrița ID An 1 2022-2023

Cursul își propune să îi familiarizeze pe studenți cu principiile unei comunicări orale eficiente și cu strategii de a parcurge/citi materiale scrise. Accentul este pus pe generarea ideilor, redactare, revizuire, editare/corectură, auto-evaluare, toate acestea împreună cu o abordare critică constructivă și colaborativă.

Cursul va dezvolta abilități de scriere și realizare de prezentări orale, abilități care sunt necesare în mediul academic și apoi pe piața muncii. În plus, studenții vor dezvolta abilități de parcurgere a unor texte (citire critică), abilități legate de gramatică și își vor extinde vocabularul.

Obiectivele specifice ale acestui curs sunt:

  1. Să îi ajute pe studenți să își îmbunătățească abilitățile de scriere, lucru ce implică nu doar folosirea corectă a limbii ci și organizarea eficientă a informațiilor;
  2.  Să îi ghideze pe studenți în selectarea datelor și surselor de informații relevante pentru susținerea unui argument/poziții;
  3.  Să îi ajute pe studenți să fie conștienți de nevoile cititorului atât atunci când selectează conținutul informațional cât și atunci când ghidează cititorul prin expunere cu ajutorul organizării textului;
  4.  Să dezvolte studenților abilități de corectură și de oferire de feedback constructiv colegilor;
  5. Să îi ajute pe studenți să își dezvolte abilități de prezentare.