Cursul „Sistem constituțional și instituții politice în România” își propune ca studenții să asimileze și aprofundeze noţiunile şi categoriile fundamentale de drept constituţional (constituţie, stat, putere de stat, partid politic, formă de guvernământ, regim politic, drepturi şi libertăţi fundamentale, protecţie constituţională), de drept parlamentar, dar şi înţelegerea mecanismelor democraţiei.

Obiectivele acestui curs sunt: înţelegerea locului ramurii de drept constituţional în cadrul sistemului de drept, a instituţiilor de drept constituţional, precum şi a raporturilor dintre puterile statului · capacitatea de a interpreta funcţiile instituţiilor politice prin prisma întinderii şi efectelor exercitării lor · demonstrarea capacităţii de a delimita rolul fiecărei instituţii politice în contextul separaţiei puterilor în stat ·  însuşirea conţinutului complex al noţiunii de Constituţie şi a revizuirii acesteia · demonstrarea capacităţii de a aprecia constituţionalitatea unor prevederi normative · dobândirea capacităţii de analiză a conţinutului juridic al drepturilor, libertăţilor şi îndatoririlor fundamentale ale cetăţenilor, precum şi a formelor de ocrotire/garantare a acestora · cunoaşterea şi evaluarea sistemului electoral românesc


Cursul de Politici de mediu este structurat în jurul obiectivului de a contura domeniul general al protecției mediului și conceptele principale cu care operează politicile publice de mediu pentru studenții din anul I de la specializarea Administrație Publică. Un alt obiectiv major este familiarizarea studenților cu problemele de mediu actuale și agenda europeană și globală în domeniul politicilor de mediu. 
Prin materialele de studiu și activitățile de predare dorim să ne asigurăm că studenții înțeleg:
- procesul de elaborare a politicilor publice (acțiunile statului) privind protecția mediului, la orice nivel, și
- contextul complex în care se manifestă problemele de mediu (economic, social, tehnologic, comportamental etc.).


Intalnirile se vor desfăşura în mod interactiv, studenţii finnd încurajaţi sa pună întrebari şi să participe activ. Metoda principală de predare este expunerea temei cu ajutorul prezentării în PP.

La începutul fiecărui intalniri se va face o incursiune recapitulativă pentru a ne asigura că au fost asimilate cunoştinţele şi noţiunile de baza apoi se va prezenta tema intalnirii. La finalul fiecărei intalniri se alocă câteva minute pentru recapitularea principalelor concepte si noţiuni prin implicarea activă a studenţilor.

Examenul este scris și consta în întrebări și probleme de rezolvat. Notarea răspunsurilor se va face printr-un punctaj indicat pentru fiecare subiect, maxim fiind 9 puncte, la care se adaugă un punct din oficiu. 

Nota finala se compune din:

10% tema nr. 1

10% tema nr. 2

80% examenul scris.