- Course creator: Nistor Viorel
Seminar PRESA DE OPINIE
Curs Oana Ometa
Seminar Remus Florescu
Pentru evaluarea finală (curs și seminar PRESA DE OPINIE) aveți de realizat următoarele materiale:
1. Realizați un reportaj/interviu/feature pe un subiect la alegere (crizele prin care trece). Se vor puncta structura și coerența materialului, acuratețea informațiilor, subiectul ales și unghiul de abordare, sursele utilizate, utilizarea tehnicilor specifice fiecărui gen, descrierea narațiunea și redarea dialogului în cazul redactării unui reportaj, comentariile personale. Materialul va avea minimum 6000 de semne, Times New Roman, 12, 1.5. (3p)
Sugestii de subiecte:
Refugiați ucraineni în Cluj-Napoca; familii care au găzduit refugiați, clujeni care și-au închiriat locuințele, restaurantele care s-au implicat în campanii pentru ajutorarea refugiaților, biserici care s-au implicat în acțiuni umanitare, acțiuni culturale organizate pentru strângere de fonduri etc.. (3 p)
2. Realizați o analiză pe subiectul ales (ex. războiul din Ucraina). Se vor puncta: structura materialului, argumentarea, sursele utilizate, unghiul de abordare. Materialul va avea minimum 4000 de semne, Times New Roman, 1.5. (2.5p)
Exemple analiză:
https://www.digi24.ro/stiri/externe/analiza-cnn-cat-de-mult-va-costa-razboiul-din-ucraina-efecte-se-vor-simti-cel-mai-mult-in-tarile-aflate-in-curs-de-dezvoltare-1921503
https://www.digi24.ro/stiri/externe/analiza-bbc-occidentul-e-prea-optimist-privind-desfasurarea-razboiului-din-ucraina-1898327
https://www.g4media.ro/analiza-ce-se-va-schimba-pentru-europa-optiunile-ue-in-pragul-reinstalarii-blocurilor-geopolitice.html
Sfaturi pentru analiză:
Reunirea tuturor elementelor adunate din diverse surse și notarea punctelor pe care ar trebui insistat (fapte, explicații, citate). Asigurați-vă de autenticitatea informației (verificarea lor)
Stabilirea unghiului de abordare a materialului și clarificarea mesajului esențial
Selectarea informațiilor utile pentru acel unghi de abordare, clasarea și ordonarea lor după un plan. De obicei avem piramida inversată
Redactarea articolului - să atingi punctul esențial și să dezvolți fiecare secvență
Verificați atent nume, citări, cifre
Redactarea unui sapou
3. Redactați un material de tip comentariu legat de războiul din Ucraina. Materialul va avea minimum 4000 de semne, Times New Roman, 12, 1.5. (2.5 p)
Plan comentariu
¡ Spune-ți părerea (și câteva rânduri despre problema sau aspectele prezentate)
¡ Oferă argumente care să-ți susțină părerea
¡ Citează fapte care să-ți susțină opinia
¡ Sugerează moduri de a face față aspectelor sau problemelor prezentate
1p OFICIU
1 p activitatea la seminar
- Course creator: Florescu Remus
- Course creator: Ometa Oana
- Course creator: Florescu Remus
- Course creator: Ometa Oana
- Manager: Blag Ovidiu
- Course creator: Rareș Beuran
- Course creator: Neagu Arina
- Course creator: Rareș Beuran
- Course creator: Neagu Arina
- Course creator: Rareș Beuran
Cursul propus are două coordonate majore; prima este de a defini, a descrie și a instrumenta modul de practicare a jurnalismului economic, ca formă de jurnalism specializat, furnizând conceptele teoretice și instrumentele aplicative necesare; a doua este de a asigura participanților baza teoretică economică minimală practicării oricărei formule de jurnalism care are componente economice. Cursul are drept fundal de lucru prezentarea și ilustrarea principalelor domenii (de la cel bancar, până la cel imobiliar), focalizându-se asupra clarificării conceptuale a celor mai frecvenți termeni folosiți în limbajul cotidian al acestei prese de specialitate.
- Course creator: Ometa Oana
Obiectivul general al cursului vizează însuşirea, de către studenţi, a deprinderilor legate de folosirea tehnicilor eficiente de comunicare publică.
Obiectivele specifice ale cursului vizează:
- Însuşirea, de către studenţi, a unor cunoştinţe de bază cu privire la istoria şi evoluţia discursului public
- Deprinderea și exersarea aptitudinilor practice de comunicare publică
- Stimularea creativității și valorificarea stilului personal în comunicarea publică
Pe parcursul cursului, studenţii îşi vor dezvolta capacitatea de realizare a unor proiecte comune, de echipă, precum şi abilitatea de a realiza prezentări publice şi capacitatea de analiză, selecţie şi sinteză.
La finalul cursului, studenţii vor avea cunoştinţele de bază necesare pentru începerea unei activităţi în domeniu, cursul având şi o parte practică şi una teoretică
- Manager: Laura Irimies
- Course creator: Paul Boca